Budúcnosť Lancie bola oficiálne potvrdená

06.04.2022

Autor: FK

Dnes sa v Taliansku konala konferencia, počas ktorej boli oficiálne prezentované a potvrdené najbližšie kroky značky Lancia. Boli naznačené a priamo pomenované nové modely.

Modely

Nový Ypsilon bude prvým z troch produktov, ktoré budú tvoriť ponuku značky do roku 2028. Pôjde 4 metre dlhý hatchback, ktorý bude nástupcom aktuálneho modelu. Bude mať športovejší a mužnejší charakter a ako základ využije platformu eCMP, na ktorej v súčasnosti stojí Peugeot 208 alebo Opel Corsa. Nepôjde o crossover, ani SUV, ako bolo avizované prostredníctvom renderov a fám. Bude to klasický športovo-elegantný hatchback.

V roku 2024 odštartuje so spaľovacími a hybridnými motormi, v ponuke bude samozrejme aj elektrický variant. Po prvej modernizácii v roku 2028 ostane v ponuke už len v elektrickej verzii. Výroba modelu Ypsilon bude umiestnená v Španielsku.

Ďalšie dva modely, stredne veľký crossover Aurelia príde v roku 2026 a reinterpretácia Delty v roku 2028. Zatiaľ čo Delta sa bude vyrábať popri modeli Ypsilon v Španielsku, Aurelia (ktorá je už vo vývoji s kódovým označením L74) v talianskom Melfi.

Dizajn spätý s druhom pohonu

Hovoriť o Lancii v zmysle štýlu znamená zamerať sa na jej nadčasový dizajn, reinterpretovaný moderným a súčasným spôsobom. "Pracujeme na niektorých jej najikonickejších prvkoch. Napríklad štýl "kalicha", ktorý udáva tvar prednej časti všetkých Lancií, bude obnovený vďaka inovatívnym prvkom osvetlenia." hovorí Napolitano, šéf Lancie. Rovnako proporcie ostanú elegantné a to prostredníctvom nových ľahších, zúžených a vlnitých línií.

Elegancia znamená jednoznačne aj elektrifikáciu pre inovatívnu a čistú mobilitu. Od roku 2026 bude značka uvádzať na trh iba 100 % elektrické modely a od roku 2028 bude predávať iba plnohodnotné vozidlá BEV.

Interiéry budúcich produktov Lancia, počnúc modelom Ypsilon, budú nielen sofistikované a inšpirované bytovým dizajnom, ale budú sa vyznačovať aj technológiou "bez námahy", teda jednoduchou a intuitívnou.

Napolitano avizuje napríklad palubný systém nastavenia preferencií, ktorý sa bude nachádzať na všetkých troch budúcich modeloch - volá sa Sala, ktorá znamená Sound, Air, Light Augmented. Stručne povedané - umožní motoristovi nastaviť si klímu, hudbu a okolité svetlá podľa svojho vkusu jednoduchým príkazom, namiesto toho, aby prechádzal cez tri samostatné ponuky.

Ako späť k predajom?

Lancia chce v najbližšom období vymenovať a oficiálne predstaviť svojich oblastných manažérov značky. Odštartovať chce na najdôležitejších trhoch Európy. Zamerať sa nechce na veľké množstvo dílerov, ale na kvalitu prostredníctvom dôsledného výberu ľudí.

Luca Napolitano, šéf Lancie verí, že nakupovanie Lancií bude prebiehať online: "Je to proces, ktorý sa začína doma, v kancelárii, v bare... začína od smartfónu, začína online", tvrdí Napolitano.

Stellantis má v úmysle tlačiť čoraz viac na online predaj, no značka Lancia by sa aj v tomto prípade rada presadila ako najprogresívnejšia: "Chceme byť etalónom v rámci Stellantis s masívnym využívaním digitálnych technológií, najmä mimo Talianska, kde očakávame, že aspoň polovica predaja sa uskutoční online", tvrdí Napolitano.

Nuž, značke držíme palce. Už koncom tohto roka by sme mali spoznať prvé oficiálne náznaky nového smeru značky Lancia a ochutnávky modelu Ypsilon.