JEEP Renegade a Compass dostanú nový mild-hybridný pohon
Aktuálne modernizovaný Jeep Compass debutoval ešte minulý rok s novým pohonom 4xe rovnako ako jeho menší súrodenec Renegade. Pod kapotou sa v tejto variante usídlila nová rada motorov Firefly vyvinutá ešte v rámci koncernu FCA. Pre Compass a Renegade tak vznikla možnosť plug-in hybridného pohonu, kedy vďaka elektromotoru poháňajúceho zadné kolesá dokážu Jeepy jazdiť aj na čisto elektrický pohon.
Modernizácii však nie je koniec. V roku 2022 by mala debutovať nová mild-hybridná benzínová jednotka 1.5 Firefly GSE s turbom ako medzistupeň elektrifikácie medzi čisto spaľovacím pohonom a plug-in hybridom. Tá sa chystala na debut v Alfe Romeo Tonale, avšak pre jej dodatočné úpravy sa ukáže práve v Jeepoch.
Zmeny sa pritom pripravujú aj pre model Fiat 500X. Ako prvý však dostane novinku Jeep Renegade a to na jar 2022. Nový motor sa bude vyrábať v Taliansku spoločne s 1.0 Firefly.
Nie len nový motor, ale aj automat
Koncern Stellantis aktuálne spolupracuje so spoločnosťou Getrag na vývoji inovovanej 7 stupňovej prevodovky s dvoma mokrými spojkami. Podľa zákulisných informácií ide o hybridnú prevodovku 7DCT300 v novej verzii, ktorá ma v integrovaný elektromotor s výkonom cca 15 až 25 kW. Napájaný by mal byť z 48V palubnej siete a jeho usporiadanie umožňuje autám jazdiť aj na čisto elektrický pohon. To, v akej rýchlosti, bude závislé od naladenia a výkonu elektromotora. Informácie spoločnosti Getrag o kombinovanej prevodovke však uvádzajú pre mild-hybridný pohon možnosť jazdy na elektrinu do rýchlosti 20 km/h.
Výhodou kombinácie štvorvalca 1.5 Firefly GSE spolu s prevodovkou 7DCT300 je nízka hmotnosť. Samotná prevodovka váži len 90 kilogramov, štvorvalec 1.33 Firefly 100 kg. Povedzme, že hmotnosť 1.5 litrového benzínového motora sa od 1.33 veľmi líšiť nebude, kombinácia by teda nemala presiahnuť 200 kilogramov, čo sa pozitívne prejaví na jazdných vlastnostiach Jeepu Compass mHEV.
Príchod novej verzie mHEV potvrdzujú aj špionážne fotografie Jeepu Compass vo verzii SPORT s technickým označením "ibrida", teda hybrid. Karoséria Jeepu pritom nemá dvierka s nabíjacou zásuvkou, preto je jasné, že nejde o plug-in hybrid. Compass by v tejto verzii mal doraziť koncom roka 2022.